pink and white square illustration

Jak możemy stracić zaufanie naszych odbiorców na Instagramie?

Internet

Odbiorcy na Instagramie zapewniają nam nie tylko pieniądze, ale też motywację do dalszego działania. Wielu z nas zaczynało tworzyć swój profil z myślą o stworzeniu zgranej społeczności skupionej wokół naszych prac albo naszego życia. Naszym priorytetem powinno być więc pozyskanie ich zaufania i dbanie o nie, a jednak wielu twórców chętnie i często go nadużywa, najczęściej w imię kilku dodatkowych tysięcy na koncie.

Reklamowanie wszystkiego, co nam się proponuje
Reklamodawcy to nie zawsze uczciwe firmy działające na rynku od lat. Często możemy spotkać osoby, które oferują nam niemałe pieniądze za reklamowanie strony, która na pierwszy rzut oka wygląda na zwykłe oszustwo. A jednak wielu twórców decyduje się na podpisanie takiej umowy, a potem są niechętni do ponoszenia konsekwencji. Nigdy nie stawiaj bezpieczeństwa swoich odbiorców niżej, niż ewentualne pieniądze z reklam. To osoby, które w takim wypadku pomogłabyś oszukać, stoją w pełni za twoim sukcesem. Nie możesz ich zawieść, a już tym bardziej nie możesz ich sprzedać oszustom.

Kupowanie polubień i obserwatorów
Nasi prawdziwi odbiorcy nie znoszą, kiedy kupujemy sobie polubienia czy obserwacje. To nie tylko nie wygląda dobrze z perspektywy reklamodawcy, ale także zwykłego widza czy czytelnika. Jeśli ktoś nie jest w stanie samodzielnie zebrać potrzebnych mu do monetyzowania swojej twórczości ludzi, to nie powinien robić tego na siłę. Takie zachowanie pokazuje desperację, próbę przekształcenia profilu za wszelką cenę w produkcję pieniędzy, a do tego od razu zaznaczam, że nie mamy szacunku od ludzi, którzy są z nami od dłuższego czasu i angażują się w rozwój naszego profilu. A przez to tracą do nas swoje zaufanie.

Zobacz też inne, ciekawe artykuły:

Traktowanie swoich obserwatorów jak zwykłe liczby
Wielu twórców nie zdaje sobie sprawy, że cieszenie się z liczb i chwalenie się nimi nie jest specjalnie dobre dla ich wizerunku. Może się oczywiście zdarzyć, że nasi obserwatorzy będą dumni z tego, że tworzą część tak dużej i zintegrowanej działalności, ale nie oznacza to, że zawsze tak będzie. Im starszy i im bardziej świadomy obserwator, tym łatwiej zauważy, że nasze chwalenie się liczbami to przekazanie braku szacunku. W końcu nikt nie chce zostać sprowadzony do postaci numerka podnoszącego statystyki, a niestety wielu większych twórców dokładnie w taki sposób odnoszą się do osób ze swojego otoczenia Instagramowego.

Dodaj komentarz