white printing paper with Marketing Strategy text

10 praktycznych wskazówek, jak stworzyć skuteczną strategię marketingową na portalach społecznościowych

E-marketing Internet

Stworzenie skutecznej strategii marketingowej na portalach społecznościowych wymaga dogłębnej znajomości narzędzi potrzebnych do wzmocnienia Twojej marki. Z bazą danych tak bogatą jak ta w mediach społecznościowych, musisz wiedzieć, jak się wyróżnić i utrzymać zainteresowanie swojego celu poprzez zastosowanie tych 10 prostych, ale skutecznych metod.

Sprofiluj swoją społeczność.

Istnieje tendencja do myślenia, że sieci otwierają drzwi do wszystkich odbiorców. Jest to błędne przekonanie, jeśli chodzi o zdobywanie wiarygodności.
Aby jak najlepiej wykorzystać sieci społecznościowe, warto zdefiniować i zrozumieć swoją publiczność. Aby to zrobić, zadaj sobie właściwe pytania: kim są moi słuchacze? Jakie są ich oczekiwania? Czy mają jakieś szczególne nawyki? Jak korzystają z sieci społecznościowych? Odpowiadając na te pytania, możesz zbudować specyficzny profil dla swojej grupy odbiorców.

Wybór właściwych sieci społecznościowych.

Biorąc pod uwagę różnorodność mediów komunikacyjnych w sieci, trudno jest wykorzystać je wszystkie. Musisz być selektywny i używać tylko tych, które wzmocnią Twoją strategię marketingową. Dla niektórych usług lub produktów, Facebook może być dobrym narzędziem, ale w innych przypadkach, Twitter może wydawać się bardziej odpowiednie.

Określ swój wizerunek marki.

Aby przykuć uwagę odbiorców, musisz stworzyć wizerunek swojej marki. Wizerunek ten powinien odzwierciedlać Twoją firmę i jej działalność. Postaraj się umieścić w nim elementy przyciągające uwagę, które wzbudzą ciekawość Twoich odbiorców.

Ustanowienie łatwych i skutecznych środków komunikacji.

Aby media społecznościowe mogły zasilić Twoją strategię marketingową, musisz wiedzieć, jak często i w jaki sposób Twoja publiczność jest obecna. Nie ma sensu wybierać Facebooka do komunikacji z odbiorcami, jeśli są oni bardziej aktywni na Twitterze. O jakiej porze dnia należy się komunikować?

Twórz wysokiej jakości i oryginalne treści.

W swoich publikacjach tekstowych i cyfrowych przedkładaj jakość nad ilość, a przede wszystkim unikaj duplikatów treści, które sprowadzą na Ciebie tylko krytykę.


Redakcja językowa tekstu – sprawdź ofertę firmy LubimyPrzecinki


Zachęcanie do dzielenia się.

Ta strategia jest tylko konsekwencją poprzedniej. W rzeczywistości, jeśli publikujesz wysokiej jakości treści, Twoi odbiorcy spontanicznie będą się nimi dzielić. Dzielenie się informacjami jest jednym z filarów marketingu, szczególnie poprzez sieci społecznościowe.

Różnorodne strategie marketingowe.

Darmowe marketingu na portalach społecznościowych może być skuteczne, czasami bardziej niż wszystkie inne praktyki reklamowe razem wzięte. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, abyś pomnożył te metody. Dlaczego nie zdecydować się na płatnej reklamy, jeśli budżet pozwala.

Nawiązywanie kontaktów z influencerami.

W prawie każdej społeczności internetowej istnieją grupy influencerów. Są to liderzy opinii, którzy pracują w kontekście marketingowym par excellence. Spróbuj do nich dotrzeć lub przyciągnąć ich uwagę. Będą oni wtedy jak „rzecznicy” Twojej marki i pomogą Ci stać się znanym.

Graj różnorodnością.

W świecie tak dynamicznym jak sieci społecznościowe trzeba być aktywnym i reaktywnym. Urozmaicaj publikacje tak, aby nie zmęczyć swojej publiczności i przy każdej okazji oferuj jej coś nowego.

Regularnie oceniaj strategię.

Twoja strategia powinna być na bieżąco oceniana. Będziesz wtedy w stanie rozpoznać jego mocne strony i ograniczenia. Tylko regularny przegląd pozwoli Ci rozwijać swoją strategię marketingu w sieciach społecznościowych, zachowując tylko najlepsze praktyki.

Dodaj komentarz